קובי פינקלר עם טיול סתווי מיוחד בעין אפק

אתר קול חי No Comments on קובי פינקלר עם טיול סתווי מיוחד בעין אפק

טיול בגליל המערבי ובעיקר בשמורת עין אפק הוא מסע מרגש אל היסטוריה מפוארת וחוויה מיוחדת במינה | קובי פינקלר יצא לצלם

צילום: קובי פינקלר
21:01
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "הסרטון שהפיץ החמאס מעודד, אבל לא מתייחסים למסרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגשמים הראשונים הרוו את האדמה והסתווניות כבר פורחות, האגמים מלאים, וכעת הגיעה העונה המתאימה ביותר לצאת ולראות את הנופים הירוקים, תחנת הקמח מהתקופה הצלבנית, ובעלי חיים שונים וייחודיים לאזור.

שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. ניתן לצעוד על גשר הצף מעל מעיינות, לראות שפמנוני ענק שוחים, לצפות בעופות מים ופריחות בעונה ואפילו לפגוש להקת ג'אמוסים המתגוררת במקום.

הטיול מתחיל במקור המים של מעינות אפק בעמק עכו הנקרא אקוויפר הנעמן, שמקורו הוא מי הגשמים הממלאים אותו מידי שנה. בצידה הצפוני של השמורה, מנוקזים מימי המעיינות לתעלת ניקוז המובילה לנחל הנעמן, שנשפך לאחר כתשעה ק"מ לים מדרום לעכו.

בתחילת המסלול ממוקם גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה. זהו אוסף של צמחים מאזור הנעמן, ובו יותר מ-20 מינים נדירים הצומחים באזור. התחנה הבאה, אותה עשינו עם עובד השמורה הנפלא מיסאו, היא טחנת הקמח העתיקה, שנבנתה בתקופה הצלבנית על יסודות מבנה רומי. בעבר שימש האזור כמרכז חקלאי חשוב.

ניתן לטפס לגג הטחנה כדי ליהנות מתצפית פנורמית על האזור. רשות הטבע והגנים שיקמה את המבנה וכיום הוא משמש מוזאון קטן המציג מתקנים חקלאיים ושרידים מהטחנה העתיקה. באולם המרכזי ניתן להינות מהקרנת תכנית אורקולית המתארת את הטבע בשמורה.

שביל הסיור יוצא מטחנת הקמח, עובר מעל הסכר העתיק ומגיע אל ברכות המצודה – שתי ברכות שנחשפו בשנת 1982. משם, חולפים על פני חלקת האחו., שם רועים להם בשלווה ג'מוסים.

לבה של השמורה הוא האגם הגדול, המוקף עצי אשל, גבעולים גבוהים של קנה וסוף וסבכים של פטל. חוצים את האגם על גבי שביל עץ ארוך, המרחף על פני המים וחולפים מעל דגים רבים בהם אמנון, קרפיון, גמבוזיה ושפמנון, כשמעל מרחפים זנים שונים של ציפורים.

בכל יום שישי יוצאים כאן סיורים מודרכים בשעות 10 ו-12. מומלץ. טבע והיסטוריה חברו כאן יחדיו.



0 תגובות